Sunday, December 30, 2007

قولوا رأيكوا بقي


السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

ف المره دي هاتكلم عن موقف ضايقني مش عارفه ده احساسي انا بس و لا ليه حق ف الموضوع ده
======================



طبعا زي ما انتوا عارفين بعد اخر شهر اللي هو اجمل شهر ف الكليه ف الضغط بقي و كده و كان اخر تسليم يوم الخميس ف قلت خلاص هاتفرج علي التليفزيون اللي تقريبا كنت باشوفه كده طشاش
كان في علي قناه ام بي سي حفله لأحد المطربين السعوديين بغض النظر عن اسم المطرب بس هو بيغني اغاني كده كده يعني برضه بغض النظر عن كون هي حرام و لا مش حرام بس حفله بقي و هو عامل نيو لوك بقي و المعجبين و المشجعين رافعين علم السعوديه

علم السعوديه اللي عليه كلمه التوحيد مرفوع ف حفله غنائيه فيها اغاني لا تليق برفع علم عليه كلمه التوحيد فيها بسبب ما في الاغاني من......

انا مش عارفه يا عيال اتضايقت اوي علي فكره ده لا تعصب لبلد او كراهيه لأي حد بس يمكن علم السعوديه ليه مكانه خاصه عند اي حد كفايه ان عليه كلمه التوحيد


ايه رأيكم ف الموضوع ده؟

6 comments:

آيـــ الله ـات said...

زي إللي رايح يسرق و يقول توكلت على الله
أو يشرب خمرة و يقول بسم الله
للأسف بنشوف التهريج دا في التليفزيون برضو
و كإنهم بيقولوا نكت
اللهم اغفر لنا و تب علينا و اهد أمة حبيبك محمد صلى الله عليه و سلم

Ayoy said...

يااااااااااااااااااااه اخيرا حد عبرني

ام هند للاسف عندك حق يا ايات :(

Anonymous said...

على فكره انا كنت عايزه ارد من زمان .. بس كان عندي مشكله صغنوونه
كنت خايفه ادخل في موود اللي بيعيب على حد وهو ذات نفسه بيعمل الغلط!!

الناس دي مش بتشوف الصوره زي ما انتي شايفاها كدا .. يعني بتعمل الغلط وهي مش في بالها خاالص انه ممكن يكون فيه اي شبهة غلط اصلا!!!!

الموضوع دا ممكن اي حد يقع فيه ( اقصد بكلمة "الموضوع" الوقوع في الغلط من غير احساس بيه، مش موضوع رفع العلم السعودي في الحفلات اللي من النوع دا ) .. ربنا يرينا الحق حقا ويرزقنا اتباعه ويرينا الباطل باطل ويرزقنا اجتنابه .. آآآآآآآآآآآآآآآمين

Ayoy said...

لاااااااااااااااااااااااا انا مش باتكلم علي شبهه دينيه انا اقل من اني اتكلم ف الموضوع ده انا باتكلم عن احساس بس

ماشي يا ياسمين لو احنا برضه بنعمل الغلط يبقي نوفقه او علي الاقل نحس بيه لكن مش نسكت عنه لمجرد ان احنا بنعمله

Anonymous said...

مممممم ... عندي احساس كدا اني مقدرتش اوصل اللي انا عايزه اقوله

عامة مش مشكله.. ممكن نتناقش اف لاين :D

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.