Saturday, December 1, 2007

احلامي -2


السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

هابدأ معاكوا من بدري شويه من حضانه بقي ، طبعا زي ما انتوا عارفين او مش عارفين ان انا كنت ف نفس المدرسه من حضانه لحد 3 اعدادي ، بجد المدرسه دي اثرت ف نفسيتي اوي ، كل ما اعدي جنبها لحد المهارده باتمني يرجع يوم من ايام زمان مش لان دلوقتي حالي اوحش لا قدر الله لا بالعكس انا لقيت حاجات كنت مفتقداها بس ايام الطفوله و ايام زمان مش ممكن تتعوض المهم كنا بقي طبعا انا و احمد بنروح مع بعض و بابا بيوصلنا الصبح و ماما تاخدنا بعد الظهر
ماما بتحكي لي عن الفتره دي اني كنت باروح المدرسه بصدر رحب و بسعاده ف حين ان احمد كان بيعيط و متأثر اوي ، طيبه من يومي طبعا انتوا عارفين
:d
و بعدين ان بقي كان من كتر ما انا متألقه كانت الناس صحابي بيسلوا عليه ف الشارع ، ماما دي استحملت فضايح كتير ام هند بقي كان في مدرسه بحبها جداااااااااااا اسمها ميس سحر مش قادره انسي شكلها لحد دلوقتي ، كانت عسوله اوي ، اتعلمت منها كتير و بالذات ازاي اتعامل مع الناس و الناس يحبوني جت ف يوم اهيء اهيء قلبي اتكسر

كانت هتتجوز و تسافر مع جوزها السعوديه و قالت لنا ان هي هترجع لما نكبر شويه ، طبعا ساعتها كنت انا ف حضانه ف كان اكبر دي عندي مثلا ابتدائي لقيتها بتقول لينا لأه ، لما تكبروا و تبقوا ف الجامعه

كان ساعتها حلمي الوحيد ان ميس سحر مش تمشي و ان تحصل اي حاجه تخليها مش تسافر
كان حلم طفولي مش عارفه ليه حسيت بعد كده انه حلم شرير بس كان ده تفكيري ساعتها و ان هو مش عاوزاها تسافر ن يعني ما تتجوز و تقعد ايه اللي هيحصل يعني
و كانت اول مره احس اني قدامي مشوار طويييييييييييييييييييييييييييل

و بعدين بقي جوزها جه قعد معانا بقي و كانوا زي العصافيرقعدوا معانا ف الفصل نتكلم مع بعض :d
و بعدين بقي ساعتها وسام اختي جت خدتني من المدرسه طبعا ما كنتش طايقاها ساعتها و سلمت علي ميس سحر و مشيت و البنت وسام يا عيني صعبت عليها بقي و خدتني مكتبه و قالت لي هاتي اللي انتي عاوزاه ، البنت اختي دي يا عيني من زمان مستحملاني

==================
كانت دي اول مره افكر ان الدنيا مش ممكن تدي الواحد كل حاجه مره واحده و ان الحياه مش بتقف بمجرد ان حد يبعد عننا و ان احنا ممكن نكمل علي ذكراه علي امل ان احنا نشوفه تاني او نحس بيه معانا ف مواقف حياتنا
علي فكره:
فعلا قابلت ميس سحر تاني و كنت مش مصدقه نفسي ، دا بقي بقي هتعرفوه المره الجايه ان شاء الله


2 comments:

Anonymous said...

اولا: واضح كدا ان كل البنات بتحب تروح المدرسه، والولاد لا .. انا فكره اول مره وديت يسرا وعبد الرحمن المدرسه .. يسرا جيت ادخلها الفصل قامت سيبه ايدي و جابت كرسي و قعدت وترستأت و قامت قيلالي "يلا امشي بقي انا خلاص اقعدت" .. عبودي بقي عينك ما تشوف الا النور من العياااااااط و الصريخ اللي عمله .. فضحنا @-)
ثانيا: عجباني قوي الحكمه اللي في الاخر دي ;) جمدا جدا .. تحيسي انك سبقه سنك .

يلا بقي كملي .. وبوبي الفضايح

Ayoy said...

يا حبيبتي طول عمري سابقه سني علي فكره دي حقيقه علميه:p