Wednesday, February 20, 2008

ضائع!!


طبعا بعد ما ايات بقت مهتمه بالشعر و قربت يصدر لها دواوين و كنت قريت كده معاها شعر للشاعر أحمد مطر ، طبعا انا كنت اول مره اسمع عنه كان اخري يعني الشعراء اللي كنا بناخدهم ف العربي أيام المدرسه و كنت معجبه جدا بالمتنبي. قلت بقي كده اشوف حاجات للشاعر أحمد مطر عجبتني كده حبه حاجات هاتحفكم بيها طبعا اولها قصيده صغيره اسمها "ضائع" :
===========

صُـدفَـةً شاهـدتُـني

في رحلـتي منّي إِلَيْ.

مُسرِعاً قبّلتُ عينيَّ

وصافحـتُ يَـدَيْ

قُلتُ لي : عفـواً ..فلا وقتَ لَدَيْ .

أنَـا مضْطَـرٌ لأن أتْرُكَـني،

باللـهِ ..

سـلِّمْ لـي عَلَـيْ !



2 comments:

Yasmen Refaat said...

ya day3a :o !!!!!!!!!
eh ya benty ell la7'batta de!!!!!!

Ayoy said...

يا بنتي الحاجات دي مش بيحسها غير الناس المرهفين زيي
بس فعلا ساعات باحس بكده اوي باحس اني عاوزه اقعد مع نفسي بس مش عارفه امتي و ازاي هي مرات مش كتير بس بتحصل