Tuesday, February 12, 2008

خدنا الكااااااااااااس-1


أيييييييييييييييييها الشعب الحبيب الصبور المهاود
" انجي فكرتني بالقدمه دي ف عجبتني اوي"
طبعا انا عارفه اني مش كتبت بقالي كتير علي المدونه و اكيد ياعيييني الشعب حس بالفراغ و مش عارف يعيش عشان انا مش كتبت بقالي كتير
===========
هاتكلم المره دي عن الكاس اللي خدناه و ماحدش يفهم غلط اني كرويه انا معرفتي بالكوره زي معرفتي باللغه الصينيه بالظبط ا و الحمد لله أقصي معرفتي بكره القدم ان هما 11 لاعب و ان الجون بييجي لما دح يدخل الكوره ف الشبكه و اللي يدخل اكتر طبعا هو اللي كسبان
المهم كان في كده من كام يوم اخر ماتش و ده اللي هيحدد مين اللي هياخد الكاااااااااااس و مش اي كاس لا دا كاس الامم الافريقيه.

المهم كنت مش ناويه اتفرج كالعاده و بس اشوف النتيجه بعد الماتش و قلت اكلم العيال رفقاء الكفاح فوجئت خير اللهم اجعله خير الناس كلها بتتفرج علي الماتش ماعد ايات تقريبا
قمت انا طبعاااا سخنت و قلت انا كمان هاتفرج و امري لله مع ان ماحدش ف البيت عندي ليه ف الكوره برضه
استعنت بالله كده و جبت الماتش صحيح كنت قاعده بالعب جيمز علي زينه ف الاول بس لما الوقت بدا يعني و الشوط الاول قرب يخلص مش قدرت قمت فقلت زينه و ركزت بقي و معلوماتي الكرويه زادت ب اني عرفت ايه هي الضربه الحره المباشره.

المهم يا عيال مع ان ده تقريبا اول ماتش كامل اشوفه ف حياتي بس ماقدرتش مش اتفرج حسيت كده احساس غريب ان دي مصر اللي بتعلب و لازم اتفرج مع اني ضد كل الهيصه اللي حصلت بزيااااااده دي و احوال المسلمين دلوقتي بس برضه مش قدرت مش اتفرج و كنت باتضايق اوي لو حد منهم ضرب حد من الفريق بتاعنا ، كنت حاسه ان شبه ماتش مصارعه كانوا ياعيني كل شويه الاقي حد من بتوعنا علي الارض مش عارفه قال زيدان و عمرو ذكي " طبعا الاسامي دي كلها عرفتها من الماتش ده" و بعد كده أحمد انضم ليه و كان في شبه استاد ف البيت و بابا بقي و ماما بس و اكتشفت ف ماما ان هي مشجعه كرويه جاااامده اوي و بابا عاوزنا نخسر عشان الهيصه اللي بزياده بعد الماتش و حال الدنيا يقف و انا بصراحه معاه ف الموضوع ده

صحيح جمييييييييييل جدا ان احنا نتفوق ف الجانب الرياضي و ان ده احد المجالات اللي الدول الباقيه بتركز فيه بس مش معني كده ان حياتنا تقف و الشوارع تفضي و المحلات تقفل و الناس تسهر و تروح الشغل و حياتها متأخره بتحتفل بالماتش و كل لاعب ياخد مبلغ و قدره و الله مش حقد علي حد و هما فعلا يستاهلوا يعني انا تخيلت اني ف مكان واحد منهم فعلا موضوع يبوظ الاعصاب بس برضه مش لدرجه ان كل واحد ياخد مبلغ و قدره و ف نفس الوقت في ناس مش لاقيه تاكل و نقول اصل مافيش فلوس احم كفايه بقي كلام ف الزيازه

لما الجون جه يا عيال مش قادره اوصف سعادتي كنت فرحانه اوي و جيت علي اخر دقيقه كنت خلااااص عاوزه الوقت يخلص بقيعلي نفس النتيجه عشان ناخد الكااااااااااس
=============
للحوار بقيه ايها الشعب

5 comments:

Enjy Badran said...

انا كمان شفت الماتش وكان نفسي اوي اننا نكسب وكنت منفعلة مع الماتش
ولكن برضه انا مضايقة علشان اللي الناس عملينه مديين الموضوع اكبر من حجمه بكتير
والله انا حاسة اننا حررنا فلسطين باللي الناس عملينه ده
والله اخويه كان بيقول يا رب يتغلبوا علشان الناس تفوق
طبعا ماما واخويه التاني ما كانوش طايقينه
:D

Ayoy said...

و الله يا انجي هو موقف محمد كان نفس موقف بابا :d

Yasmen Refaat said...

انا بضم صوتي لصوت عمو سامي و م. محمد
انا مش باطيييييييق حاجه اسمها كوره اساسا

لا ويوميها انا كنت مندمجه جدا في البرومو بتاع c2s
ولاااا على بالي خاااااااالص اي حاجه من الي بتحصل بره في الصاله حيث كان عمو رفعت و ياسر وعبودي .. ولا حتي قمت اشوف في ايه لما سمعت صوت صريخ وهيصه جامده جدا في شوارع مدينتي الهاديه الساكنه لاول مره من اربع سنين!!!!!!!

انتوا عارفيني بقي لما بركز في فيديو بنس نفسي شخصيا :D

بصراحه .. بحس بهيافه الشعب من اللي بيعملواه في اي وفي كل ماتشلت الكوره :(

مع احترامي لكل المشجعين العقلاء .. دا ازا كان لسه في عقلاء في البلد دي

Ayoy said...

ليه كده يا عيال انا معاكوا جدااااااااا ان الموضوع بزياده اوي بس دا مهما كان مصر بتلعب و اهي حاجه ننجح فيها عقبال الباقي
اقروا بقي البوست الجاي هتعرفوا ليه انا الي حد ما سعيده :d

Enjy Badran said...

في إنتظار إصدارك القادم