Friday, February 29, 2008

-1اخواتي الفظااااااااع


السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
يا عيال عاوزه المره دي عن اخواتي بقي الفظاع الحمد لله بجد باحبهم اوي يا عيال مع ان كل واحد فينا ممكن يكون ليه أفكار شويه غير التاني و طريق تاني ف حياته و حلم تاني بس بحبهم اوووووووي ربنا ما يحرمني منهم و لا يحرمهم مني طبعا علي قلبهم ان شاء الله صحيح هم اتنين بس :

1- وسام: اختي الكبيره حدوتي احم قصدي قدوتي يعني اكبرمني بحوالي 11 سنه كده بس مش باحس بكده خالص هي صحيح عاقله كده و رزينه كده لما بجد باكون مش عارفه اتصرف ازاي او حاسه بمشكله باروح اكلمها و بتحاول تبص للموضوع من وجهه نظري و تفكيري اللي هو ممكن يكون غيرها و بتحكي لي بقي برضه كانت بتتصرف ازاي و لطيفه كده بتقعد تهرج اوي يمكن في وقت ما بعدت عنها عشان كان تقكيري غير تفكيرها لكن فوجئت بالعكس و ان هي بتفكر زيي ساعات و بتحاول تبص للموضوع من تفكيري حتي لو بنرغي مع بعضينا .

بتقعد بقي تحكي لي عن أيام الجامعه و الدكاتره اللطاف اللي بيدونا و المذاكره اللطيفه و الامتحانات و اصحابها و مواقفها مع قرايبنا و مواقف في الشغل و انا طبعا باحكي لها عن اصحابي الفاقدين بقي و الكليه الظرررررررريفه اللي علي طوووول بنقعد ف البيت و مش بننزل خالص من الساعه 8 لحد 5 و نص لدرجه ان احنا مره صعبنا علي معيد و كان مش متخيل ان احنا نقعد لحد 4 ف قلنا له لا دا لحد 5 و نص شباب مكافح صحيح.

مع انها مش من كليتي هي اداب انجليزي بس واضح انها نفس الشقاء، و لما جت درست للعيال في المدرسه و انا في ابتدائي كنت سعيده اوي ان هي معايا في مكان واحد كده و كنت صبعا مصاحبه المدرسين صحابها و خصوصا ان هما كانوا بيدرسوا لي في الفصل و كانت بتقعد تذاكر لي بقي و يا سلااااام لما نتفق علي الولد احمد اخونا يعني

و بما ان هي أكبر مني ف اتأثرت بيها كتير اووووي ف تصرفاتها و مبادئها يعني ممكن تكون برضه ربتني مع بابا و ماما يعني و أثرت ف شخصيتي كتييير و صاحبتها علياء كانت بتلعب معايا و تجيب لي لعب و هي جايه :d

هي دلوقتي عندها تحفتين قصدي بنتين عاوزين لهم متحف الانسه بانسيه ثانيه ابتدائي و الثانيه الأنسه جاسمن و اسم الشهرة ياسمين في أولي ابتدائي

يعني في اوقات كتير باحس ان هما اللي أكبر مني من حيث الحوار بيناقشوني ساعات في حاجات ممكن اكون باتكلم فيها مع العيال الفاقدين صحابي بجد تحف و طبعا بنتشارك تبادل الكارتون علي الكمبيوتر و مواعيد الكارتون في
و باقي القنوات يعني بنتناقش في أمور الشعب برضه و يبيفكروني بعيد الأم و مقدرين الزهايمر MBC-3
صحيح العيال دول و الحمد لله مش عندهم أي ألقاب زي ما أنا عودتهم يعني مافيش طنط و لا خالتو و لا الكلام ده خااالص في ايه ، أيوي ، و في اسم كده عجيب هاعرف الأول بيتكتب ازاي و بعديت اقوله ليكم و ياحبذا لو قعدت أذاكر لبانسيه يا سلاااااام قمه الهدوء و الاستقرار و مش بنهزر خالص و العكس صحيح طبعا

ربنا يبارك فيهم ياااااارب و ينبتهم نبات حسن و يبارك لي في وسام صحيح المره الجايه علي أحمد حماد أخويا التاني و بلا فخر يعني


3 comments:

آيـــ الله ـات said...

أنا على فكرة لسه ما شوفتش وسام لغاية دلوقتي
و بعدين إنتي كل مرة تفتحي موضوع و تسيبيه كده
أربي لغاية إمتى بس
:P

Enjy Badran said...

ايه يا آيات مش معقول ... أنا بقى شفت العيلة كلها
من أول سامي ... قصدي عمو سامي لحد ياسمين

معلش يا اية اصل اسم باباكي ما ينفعش معاه لقب عمو
:D

Ayoy said...

ما هو انا باقول ليكوا تيجوا معايا و انا رايحه لها ماحدش بيرضي أعمل لك ايه بقي ان شاء الله :((

لما وسام تيجي ان شاء الله هابقي اقول ليكوا عشان تيجوا بس بعدين يعني عشان الاطفال عندهم امتحانات شهر :d

نعم يا انو يعني انا بس اللي أدلع سامي بابا و انا حره معاه مش ممكن ابدا كده يعني اقول سمسم اقول له سامي ماحدش ليه دعوووووووووووووووه ياختشي