Friday, January 25, 2008

ضعف


السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

يا عيااااااااااااااااااااال جوايا كده احساس فظيييييييع من فتره بس للأسف كان ف خلال فتره الإمتحانات هو كان مأثر عليه بس كنت باحاول اتعايش مع الوضع خصوصا ف اخر فتره ف الامتحانات كان بين الامتحانات يوم واحد
المهم بقي ندخل ف التقيييييييييييل
====================

بصوا بقي انا من قريب كده للاسف بدأت اسمع عن موضوع غزه و الحصار و اتصدمت انه من 7 شهور و انا لسه عارفه عنه من بالكتير شهر يمكن عشان كنت للاسف مش متابعه للاخبار عموما يعني و الدنيا ماشيه ازااااااااااي
المهم حسيت ساعتها احساس غريب يمكن بالذل و الضعف اللي وصلنا ليه ان احنا رايحين نستنجد بالمجتمع الدولي عشان ينقذوا اخواتنا هناك
صحيح العالم كله المفروض يكون ضد اللي بيحصل لكن هل وصل بينا الضعف و الهوان ان احنا نروح لغيرنا يجيب حقوقنا و يدافع عننا
====
يوم ما ييجي أولمرت يقول في ما معناه لاني مش فاكره نص الكلام بالظبط ان الفلسطينيين يقللوا استهلاك الوقود و بلاش يركبوا عربيات ممكن يركبوا حمير

لا تعليق بجد
اللهم لا تحكم فينا اعدائنا
====
يوم ما نروح نتفاوض مع اليهود بمعني اخر نتحايل عليهم عشان يدخلو لأهلنا ف غزه وقود بدل ما نكون ف موقف عزه و نطالب ان ده حق اهلنا ف غزه و ان احنا مش بنشحت من حد

يوم ما يسكت كل العرب عن اللي بيحصل و يكتفوا ببعض مكالمات تليفون للمباحثات و المناقشات و اهلنا هناك بيموتوا احساس غريب بالضعف
===========
انا بجد مش قصدي كأبه بس ده احساس جوايا اوي بس في امل و كلمه سمعتها كل ما احس باليأس من الموضوع ده افتكرها

انا مش فاكره الحديث اوي بس الكلمه اللي علقت معايا ان الرسول صلي الله عليه و سلم ف احد دعواته اللي ربنا اجبها

ان الله لا يجعل هلاك الامه علي ايد اعدائها

شعاع نور ف وسط الحزن

No comments: